MAT

Jag har ju mitt eget kök här borta vilket är skönt men ändå så himla jobbigt! Vet inte vad jag ska göra för mat så istället för att äta mat tar jag något snabbt och går hungrig ofta. Inte kul att jobba när man är hungrig och trött. Nog för att jag är lat men ändå tråkgit att laga mat till sig själv. Min värdmamma är ju vegan så henne får jag aldrig någon mat av och hon lagar knapt någon mat. Känns dumt att köpa massor mat också för vill inte att hon ska tycka att jag slösar för mycket pengar på mat eftersom jag får pengar av henne för den mat jag köper. Det är ju faktiskt så att värdfamiljen ska stå för mat till oss men de senaste veckorna har jag inte köpt alls mycket mat till hemmet utan ätigt ute istället vilket gör att jag måste lägga mer av mina pengar på mat. Ska det verkligen vara så? Vet inte hur jag ska göra men saknar ett kylskåp fyllt med god mat och inte ett tomt med lite tomater och en gurka. Var och köpte lite knäckebröd och bananer idag i alla fall. Alltid något att äta.

Kommentarer
Postat av: Sanna

Det är klart du måste äta! Prata med henne om det :)

2011-08-03 @ 08:48:22
Postat av: Lena

Skärpning, mat är nummer ett för människans välbefinnande, bara för att din värdmamma inte äter så mycket, ska du göra det och rätt mat, annars kanske kroppen ser mycket annorlunda ut nästa år! Och dessutom kan du bli sjuk! Klart kroppen blir trött, den måste ha mat. Gör en matsedel för en vecka, och handla det som behövs. Behöver du recept? Vad snäll din värdfamilj är, häftigt med valar./ Kram

2011-08-03 @ 08:52:50
Postat av: Alexandra

Alltså det där med mat var ett problem för min del också! Jag delade ju kök med min vfamilj, ASJOBBIGT, plus att de alltid höll till i just köket så fort de var lediga.. Man vill ju liksom inte att de ska ha 100% koll på vad och när man äter (min familj var supernyttiga). Det resulterade i att typ halva lönen gick åt till mat de sista månaderna, speciellt under helgerna. Gör inte samma misstag som jag, det blir dyyyyrt! Hoppas hemlängtan blir bättre, jobbigt att behöva känna så. Du klarar det, det vet jag!

2011-08-04 @ 10:35:28
URL: http://alexxaandraaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0